Нацкомфінпослуг збирається своїм рішенням редагувати Закон України? - Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва
Представництва Служби у регіонах
середа | 29.06.2016
Державна регуляторна служба інформує

Нацкомфінпослуг збирається своїм рішенням редагувати Закон України?

15.10.2015
Поділитись:
twitter facebook В Контакте

Сьогодні у деяких засобах масової інформації несподівано з’явилась низка коментарів Нацкомфінпослуг із скаргою на ДРС. Такі заяви Державна регуляторна служба України вважає способом тиску на свої професійні та неупереджені дії.

Очевидно, що ухвалення Проекту розпорядження Нацкомфінпослуг «Про внесення змін до розпорядження Держфінпослуг від 09.07.2010 року № 566 «Про деякі питання здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» призведе до протиріччя з Законом України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів»

Проектом Розпорядження пропонується встановити максимальні розміри страхових сум за договорами обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, укладеними з 1 листопада 2015 року: за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у розмірі 100 000 гривень на одного потерпілого; за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю потерпілих, у розмірі 200 000 гривень на одного потерпілого.

Однак, абзац 1 пункту 9.2. та пункт 9.3. статті 9 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» встановлює розмір страхової суми за шкоду, заподіяну майну потерпілих, становить 50 тисяч гривень на одного потерпілого, а розмір страхової суми за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю потерпілих, становить 100 тисяч  гривень на одного потерпілого.

Такі протиріччя призведуть до виникнення спірних питань, які потребуватимуть звернення до суду, як страховиків, так і власників наземних транспортних засобів та громадян, потерпілих внаслідок дорожньо-транспортної пригоди. Чи це є метою регулювання? Чи відповідає це принципам регуляторної політики, таким як: прозорість та передбачуваність? Чи таким має бути професійне регулювання?

Відповідно до вимог пункту 2.1. статті 2 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», відносини у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України, Законом України «Про страхування», цим та іншими законами України і нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них. Якщо норми цього Закону передбачають інше, ніж положення інших актів цивільного законодавства України, то застосовуються норми цього Закону.

Статтею 92 Конституції України визначено, що виключно законами України встановлюються, серед іншого,  засади створення і функціонування фінансового, грошового, кредитного та інвестиційного ринків.

Читайте також:

Регуляторні акти
Перелік проектів регуляторних актів, що надійшли на погодження до ДРС від центральних органів виконавчої влади:
21.06.2016
Перелік проектів регуляторних актів, що надійшли на погодження до ДРС від центральних органів виконавчої влади:
16.06.2016
Читати розділ >>
Архів