Корупційний механізм в галузі обігу озоноруйнівних речовин продовжує діяти - Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва
Представництва Служби у регіонах
середа | 07.12.2016
Державна регуляторна служба інформує

Корупційний механізм в галузі обігу озоноруйнівних речовин продовжує діяти

20.08.2014
Поділитись:
twitter facebook В Контакте

Україна не виконує міжнародні зобов’язання


Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва занепокоєна ситуацією, що склалася у сфері регулювання обігу озоноруйнівних речовин.

Бізнес-спільнота та Європейська Бізнес Асоціація неодноразово зверталися до Служби з скаргами на подвійне адміністративне навантаження. Адже на даний час підприємці, діяльність яких пов’язана з експортом (імпортом) озоноруйнівних речовин та товарів, що їх містять – спочатку зобов’язані звернутись до Мінприроди із заявою та необхідним переліком документів для отримання ствердження про наявність озоноруйнівних речовин та доцільність їх ввезення або вивезення, а потім – до Мінекономрозвитку для отримання ліцензії на експорт та імпорт таких речовин або товарів, що їх містять.

Існує три категорії продукції, які пов’язані з експортом (імпортом) озоноруйнівних речовин та товарів:

  • безпосередньо озоноруйнівні речовини, які підлягають контролю та квортуванню;
  • товари, які містять озоноруйнівні речовини, які теж підлягають контролю та квортуванню;
  • товари, які залежать від озоноруйнівних речовин (вони не працюють без озоноруйнівних речовин). Саме ці товари складають найбільшу частку – це кондиціонери, холодильники тощо.

 

Оскільки остання група не містить озоноруйнівних речовин, то вона і не повинна підлягати вищезазначеному контролю.

Ще в 2012 році, за невиконання умов Монреальського протоколу (в якому закріплені квоти на обіг цих речовин), Україну зобов’язали посилити контроль за обігом озоноруйнівних речовин.

Натомість, замість досягнення вказаної мети Мінприроди запровадило корупційний механізм, який нав’язує суб’єктам господарювання одержання листів-ствердження про наявність або відсутність озоноруйнівних речовин у товарах, в тому числі на товари, залежать від озоноруйнівних речовин.

Тобто, в Україні відсутній дієвий механізм контролю за обігом озоноруйнівних речовин, який би відповідав умовам Монреальського протоколу. Механізм розподілу квот залишається невідомим.

Варто наголосити, що з 2015 року для України суттєво зменшуються квоти на обіг речовин та товарів до 16 тонн, що втричі менше в порівнянні з 2014 роком.

Якщо ми прагнемо створення європейських умов для ведення бізнесу суб’єктами господарювання, то необхідно розробити прозорий порядок розподілу квот, скасувати листи-ствердження Мінприроди та запровадити контроль за кожною поставкою.

Для подальшого вирішення ситуації на користь малого та середнього бізнесу Держпідприємництво продовжує збирати скарги та пропозиції від підприємців. 

Читайте також:

Регуляторні акти
Перелік проектів регуляторних актів, що надійшли на погодження до ДРС від центральних органів виконавчої влади:
28.11.2016
Перелік проектів регуляторних актів, що надійшли на погодження до ДРС від центральних органів виконавчої влади:
23.11.2016
Читати розділ >>
Архів